Ogłoszenie o zmianie Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” polegającej na wprowadzeniu części 4) Programu dla Beneficjentów, dotkniętych skutkami powodzi, która wystąpiła we wrześniu 2024 r. na terenie województw: dolnośląskiego, opolskiego, lubuskiego i śląskiego.

CZYTAJ WIĘCEJ >

 

INFORMACJA O WSTRZYMANIU NABORU WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU PRIORYTETOWEGO CZYSTE POWIETRZE

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach informuje o wstrzymaniu w dniu 28 listopada 2024 r. o godz. 14.15 naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Wszystkie wnioski, które zgodnie z regulaminem naboru wniosków wpłyną do WFOŚiGW, w tym przez gminy, operatorów lub w ścieżce bankowej, przed czasem wstrzymania naboru, zostaną rozpatrzone.

Informacja o wznowieniu przyjmowania wniosków zostanie opublikowana na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w Katowicach w odrębnym komunikacie.

W związku z obowiązywaniem przepisów ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 1369) przedstawiamy Państwu podstawowe informacje dotyczące cyberbezpieczeństwa, jego zagrożeń i sposobów zabezpieczenia się przed nimi.

Podstawowe pojęcia powołane w ustawie:

cyberbezpieczeństwo – odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy;

zagrożenie cyberbezpieczeństwa – potencjalna przyczyna wystąpienia incydentu;

incydent – zdarzenie, które ma lub może mieć niekorzystny wpływ na cyberbezpieczeństwo.
 
Najczęściej powtarzające się zagrożenia:

  • ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, robaki, Kruegerapps i wiele innych) - link do serwisu RP;
  • kradzieże tożsamości,
    - porada UODO;
    - porada MSWiA;
  • kradzieże (wyłudzenia),
  • modyfikacje bądź niszczenie danych, blokowanie dostępu do usług,
  • spam (czyli niechciana i niezamówiona wiadomość/korespondencja wysyłana za pomocą poczty elektronicznej) - UOKiK link
  • ataki socjotechniczne (np. phishing, czyli ataki oparte o wiadomości e-mail lub SMS, za pomocą których cyberprzestępcy (podszywając się m.in. pod firmy kurierskie, urzędy administracji, operatorów telekomunikacyjnych, nawet znajomych), starają się wyłudzić nasze dane do logowania np. do kont bankowych lub używanych przez nas kont społecznościowych, czy systemów biznesowych).

Niektóre sposoby na uniknięcie zagrożeń:

  • instalacja, użytkowanie i bieżące aktualizowanie oprogramowania antywirusowego i spyware;
  • aktualizowanie systemu operacyjnego urządzenia oraz aplikacji na nim zainstalowanych;
  • sprawdzanie plików pobranych z Internetu za pomocą programu antywirusowego;
  • nieotwieranie plików nieznanego pochodzenia;
  • korzystanie ze stron internetowych posiadających ważny certyfikat bezpieczeństwa;
  • regularne skanowanie komputera i sprawdzanie procesów sieciowych;
  • uruchomienie firewalla;
  • każdorazowa weryfikacja adresu nadawcy wiadomości e-mail;
  • niewysyłanie danych osobowych, logowania, karty kredytowej w niezabezpieczonej treści wiadomości e-mail; żaden bank czy urząd nie wysyła do swoich klientów e-maili z prośbą o podanie hasła czy loginu w celu ich weryfikacji;
  • unikanie odwiedzin stron zawierających darmowe pliki muzyczne, obrazy, filmy;
  • regularne tworzenie kopii zapasowych ważnych danych;
  • baczne obserwowanie i czytanie komunikatów pojawiających się na ekranie komputera.
     

Poradniki:

Obowiązki podmiotu publicznego:

  • wyznaczenie osoby kontaktowej do spraw cyberbezpieczeństwa, która będzie kontaktować się z organami właściwymi do spraw cyberbezpieczeństwa (CSIRT);
  • zapewnianie dostępu do wiedzy w zakresie cyberbezpieczeństwa, obsługa i zgłaszanie incydentów do właściwego CSIRT.

Anonimowe zgłaszanie incydentów:

Dyżurnet.pl to zespół ekspertów Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, działający jako punkt kontaktowy do zgłaszania nielegalnych treści w Internecie, szczególnie związanych z seksualnym wykorzystywaniem dzieci. Zgłoszenia o potencjalnie nielegalnych treściach można przekazać za pomocą formularza, na adres mailowy lub za pomocą infolinii 0 801 615 005; zgłoś incydent >>

Pomocne podmioty:

Klauzula informacyjna 
w związku z przeprowadzeniem ankiet mających na celu opracowanie analizy ekologicznej efektywności wdrażania programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego dalej „Rozporządzeniem”, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Katowicach informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, ul. Plebiscytowa 19 , tel. (32) 60 32 000, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., dalej zwany „Administratorem”.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu dokonania analizy efektywności ekologicznej realizacji Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”, na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród beneficjentów ww. programu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) Rozporządzenia.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, podmioty przetwarzające.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą:
    Przez okres realizacji Programu Priorytetowego ‘Czyste Powietrze” oraz przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa z równoczesnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych które Pani/Pana dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych zgodnie z przepisami Rozporządzenia.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji zadania, o którym mowa w pkt 3.
  9. Pani/Pana dane nie będą wykorzystywane w celu podejmowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
  10. Administrator nie planuje dalej przetwarzać danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.

Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Data publikacji strony internetowej: 2021-03-26. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-26.

Strona internetowa jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-26. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Dostępność cyfrową strony internetowej stwierdzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Zgodność ze standardami

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
  1. HTML 5
  2. CSS 3
  3. WCAG 2.0 (AA)

Kompatybilność

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak i klawiatury.

Skróty klawiaturowe

Strona wyposażona jest funkcjonalność umożliwającą dostęp do poszczególnych sekcji (jak menu czy wyszukiwarka) poprzez naciskanie klawisza TAB, a po wybraniu odpowiedniej opcji klawisza ENTER. Sekcje wybrane klawiszem TAB są podświetlane/otoczone ramką. Ponadto na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Wersja mobilna serwisu

Strona podmiotowa jest responsywna (Responsive Web Design) można ją przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety. Automatycznie dostosowuje moduły strony do rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Joanna Kosma, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 60 32 305. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Budynek przy ul. Plebiscytowej 19 w Katowicach

  • Wejście do budynku zaopatrzone jest w podjazd dla wózków oraz poręcz. Do budynku prowadzą podwójne drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz z niskimi listwami przypodłogowymi. W holu znajduje się stanowisko ochrony, kancelaria, wejście do windy oraz schody na wyższe piętra. Korytarze są wystarczająco szerokie, by swobodnie manewrować wózkiem inwalidzkim, wejścia do biur mają szerokość 90 cm i nie posiadają progów. Początek i koniec biegu schodów zostały oznakowane.
  • Miejskie miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie budynku Funduszu. Goście mogą również korzystać z kopert znajdujących się naprzeciw wejścia do budynku.
  • Do budynku można wejść z psem z psem asystującym.
  • Jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
  • Jest informacja wizualna na temat rozkładu pomieszczeń i informacji udzielanych głosowo przez pracownika kancelarii.
  • Zapewniono ewakuacje osób o szczególnych potrzebach.

Udogodnienia

  • Podjazd dla wózków.
  • Winda.
  • Toaleta dla niepełnosprawnych.
  • Pętla indukcyjna.
  • Oznaczenia w języku Braille’a.
  • Pomoc osoby trzeciej.

2. Budynek przy ul. Wita Stwosza 2 w Katowicach

  • Wejście do budynku zaopatrzone jest w podjazd dla wózków oraz poręcz. Do budynku prowadzą drzwi otwierane automatycznie z dość wysokim progiem. W holu znajduje się stanowisko ochrony, wejście do windy oraz schody na wyższe piętra. Winda jest mała, wjazd wózkiem inwalidzkim utrudniony. Biura WFOŚiGW w Katowicach mieszczą się na sześciu poziomach, tylko dwa z nich są położone na wysokości wyjścia z windy. Korytarze są wystarczająco szerokie, by swobodnie manewrować wózkiem inwalidzkim, wejścia do biur mają szerokość 90 cm i nie posiadają progów.
  • 1 miejskie miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu do budynku Funduszu.
  • Prawo wstępu z psem asystującym.
  • Możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Udogodnienia

  • Podjazd dla wózków.
  • Drzwi otwierane automatycznie.
  • Winda.
  • Toaleta dla niepełnosprawnych.
  • Oznaczenie w języku Braille’a.
  • Zapewniona pomoc osoby trzeciej tel. 32 60 32 255.
  • Informacja wizualna, głosowa, w języku Braille’a.

Utrudnienia

  • Większość pomieszczeń bez dostępu windą.

3. Budynek przy ul. Legionów 57 w Bielsku-Białej

  • Wejście do budynku po schodach bez podjazdu dla wózków i poręczy. Do budynku prowadzą drzwi otwierane ręcznie, aby wejść należy skorzystać z domofonu. Brak stanowiska ochrony. Brak windy. Biura WFOŚiGW w Katowicach mieszczą się na dwóch poziomach. Korytarze są wystarczająco szerokie, by swobodnie manewrować wózkiem inwalidzkim, wejścia do biur mają szerokość 80 cm i niewysokie progi, lub listwy.
  • Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Ogólnodostępne miejsca parkingowe przy budynku.
  • Prawo wstępu z psem asystującym.
  • Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Udogodnienia

  • Nie ma.

Utrudnienia

  • Brak windy.
  • Brak podjazdu.
  • Brak systemu przyzywowego w toaletach.

4. Budynek przy ul. Jana III Sobieskiego 7 w Częstochowie

  • Wejście do budynku bez schodów, z poziomu chodnika. Do budynku prowadzą drzwi otwierane automatycznie. W holu znajduje się stanowisko ochrony oraz schody na wyższe piętra i winda. Winda nie dojeżdża na poziom, na którym znajdują się biura Funduszu. Biura WFOŚiGW w Katowicach mieszczą się na jednym poziomie, na drugim piętrze. Korytarze są wystarczająco szerokie, by swobodnie manewrować wózkiem inwalidzkim, wejścia do biur mają szerokość co najmniej 80 cm.
  • Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych blisko budynku.
  • Prawo wstępu z psem asystującym.
  • Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Udogodnienia

  • Nie ma.

Utrudnienia

  • Brak oznaczeń w języku Braille’a.
  • Biura WFOŚiGW w Katowicach bez dostępu windą.
  • Brak systemu przyzywowego w toaletach.

Informacje dodatkowe

  1. Na stronie internetowej można za pomocą odpowiedniego klawisza przełączyć kontrast na spełniający wymagania WCAG na poziomie AAA.
  2. Na stronie internetowej można powiększyć czcionkę poprzez kliknięcie odpowiedniego klawisza na górze strony oznaczonego literą A w różnej wielkości.
  3. Strona prezentuje poziom zgodności AA.

Dostępność informacyjna

  1. Tłumacz języka migowego.
  2. Pętla indukcyjna.
  3. Pomoc osoby trzeciej - zgłoszenia na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  4. Komunikacja mailowa - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  5. Komunikacja na wniosek - w formie określonej we wniosku.
  6. Strony internetowe posiadają strukturę umożliwiającą współpracę z oprogramowaniem czytającym tekst maszynowo.

logo ePUAP

Elektroniczna skrzynka podawcza jest to środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji (np. wysyłania wniosków ZA WYJĄTKIEM WNIOSKÓW DO PROGRAMU PRIORYTETOWEGO CZYSTE POWIETRZE, pism lub innych dokumentów) podmiotowi publicznemu przy wykorzystaniu sieci teleinformatycznej.

W celu wysłania pisma do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP dostępne są w serwisie OBYWATEL.GOV.PL.

Adres skrytki WFOŚiGW w Katowicach: /wfosigw/SkrytkaESP

W celu złożenia dokumentu elektronicznego do WFOŚiGW w Katowicach należy wykonać następujące kroki:

  1. Przygotuj potrzebne dane (dane do logowania na platformie ePUAP, załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne).
  2. Wejdź na stronę obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne
  3. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  4. Zaloguj się do ePUAP
  5. W polu "Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo" wybierz "WOJEWÓDZKI FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W KATOWICACH (40-035 KATOWICE, WOJ. ŚLĄSKIE)".
  6. Wypełnij formularz.
  7. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  8. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
  9. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.

  1. Informacje ogólne
    1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: wfosigw.katowice.pl
    2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach Plebiscytowa 19 40-035 Katowice
    3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
    5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
      1. Obsługa zapytań przez formularz
      2. Prezentacja oferty lub informacji
    6. realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w nastSerwis ępujący sposób:
      1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
      2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
  2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
    1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
    2. Dane osobowe przechowywane w bazie danych są zaszyfrowane w taki sposób, że jedynie posiadający Operator klucz może je odczytać. Dzięki temu dane są chronione na wypadek wykradzenia bazy danych z serwera.
    3. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
    4. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
    5. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
    6. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.
  3. Hosting
    1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: home.pl
    2. Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
      1. zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
      2. czas nadejścia zapytania,
      3. czas wysłania odpowiedzi,
      4. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
      5. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
      6. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
      7. informacje o przeglądarce użytkownika,
      8. informacje o adresie IP,
      9. informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
      10. informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.
  4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
    1. W celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych oraz w celu zapewnienia realnej ochrony danych Operator powołał Inspektora Ochrony Danych.
    2. Inspektorem Ochrony Danych jest: Wojciech Barej adres: Plebiscytowa 19 40-035 Katowice kontakt elektroniczny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    3. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
      1. firma hostingowa na zasadzie powierzenia
      2. banki
      3. organy publiczne
      4. upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
      5. firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
    4. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
    5. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
      1. dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
      2. ich sprostowania,
      3. usunięcia,
      4. ograniczenia przetwarzania,
      5. oraz przenoszenia danych.
    6. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.2 wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    7. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
    9. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
    10. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
  5. Informacje w formularzach
    1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
    2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
    3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
    4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
  6. Logi Administratora
    1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.
  7. Istotne techniki marketingowe
    1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  8. Informacja o plikach cookies
    1. Serwis korzysta z plików cookies.
    2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
    4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
      1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
      2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
    5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
    7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
  9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
    1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
    2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
      1. Edge
      2. Internet Explorer
      3. Chrome
      4. Safari
      5. Firefox
      6. Opera

Urządzenia mobilne:

  1. Android
  2. Safari (iOS)
  3. Windows Phone

 

 

STRONA GŁÓWNA

PORTAL BENEFICJENTA

KONTAKT

ePUAP

BIP

 

O FUNDUSZU

 

 DOFINANSOWANIE ZADAŃ

 

UMORZENIA POŻYCZEK

 

FUNDUSZE EUROPEJSKIE 

 

 

DORADCY ENERGETYCZNI

 

Likwidacja niskiej emisji - Program SMOG STOP

Program SMOG STOP 2018

Preferencyjne KREDYTY BANKOWE