Ogłoszenie o zmianie Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” polegającej na wprowadzeniu części 4) Programu dla Beneficjentów, dotkniętych skutkami powodzi, która wystąpiła we wrześniu 2024 r. na terenie województw: dolnośląskiego, opolskiego, lubuskiego i śląskiego.

CZYTAJ WIĘCEJ >

 

INFORMACJA O WSTRZYMANIU NABORU WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU PRIORYTETOWEGO CZYSTE POWIETRZE

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach informuje o wstrzymaniu w dniu 28 listopada 2024 r. o godz. 14.15 naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Wszystkie wnioski, które zgodnie z regulaminem naboru wniosków wpłyną do WFOŚiGW, w tym przez gminy, operatorów lub w ścieżce bankowej, przed czasem wstrzymania naboru, zostaną rozpatrzone.

Informacja o wznowieniu przyjmowania wniosków zostanie opublikowana na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w Katowicach w odrębnym komunikacie.

70 nowych Zielonych Pracowni powstanie w placówkach oświatowych województwa śląskiego dzięki dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. To efekt rozstrzygniętego konkursu „Zielona Pracownia’ 2024”. Na konkurs wpłynęło 148 wniosków. Łączna suma dofinansowania wszystkich pracowni wynosi prawie 3,5 mln zł.

Celem konkursu jest utworzenie szkolnych ekopracowni na potrzeby nauk przyrodniczych, biologicznych, ekologicznych, geograficznych, chemiczno-fizycznych czy geologicznych w klasach 4-8 szkół podstawowych oraz w szkołach średnich. W konkursie mogły wziąć udział placówki oświatowe z terenu województwa śląskiego, w tym te, nagrodzone we wcześniejszym konkursie „Zielona Pracownia_Projekt’2024”. Maksymalna kwota dotacji to 48 tys. zł.

To już dziesiąta edycja konkursu Zielona Pracownia. Dzięki dofinansowaniu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, w szkołach województwa śląskiego powstało 609 ekopracowni, na łączną kwotę dofinansowania przekraczającą 26 mln zł. Każda kolejna edycja Konkursu prezentuje coraz lepszy poziom składanych projektów, a szkoły wymieniają się doświadczeniami i dobrymi praktykami z ubiegłorocznymi laureatami.