Ogłoszenie o zmianie Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” polegającej na wprowadzeniu części 4) Programu dla Beneficjentów, dotkniętych skutkami powodzi, która wystąpiła we wrześniu 2024 r. na terenie województw: dolnośląskiego, opolskiego, lubuskiego i śląskiego.

CZYTAJ WIĘCEJ >

 

INFORMACJA O WSTRZYMANIU NABORU WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU PRIORYTETOWEGO CZYSTE POWIETRZE

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach informuje o wstrzymaniu w dniu 28 listopada 2024 r. o godz. 14.15 naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Wszystkie wnioski, które zgodnie z regulaminem naboru wniosków wpłyną do WFOŚiGW, w tym przez gminy, operatorów lub w ścieżce bankowej, przed czasem wstrzymania naboru, zostaną rozpatrzone.

Informacja o wznowieniu przyjmowania wniosków zostanie opublikowana na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w Katowicach w odrębnym komunikacie.

Na zaproszenie Dyrekcji, Grona pedagogicznego oraz uczniów Szkoły Podstawowej w ZSP w Studzionce, Pani Iwona Gejdel-Targosz, Zastępca Prezesa Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, wzięła udział w uroczystości otwarcia EKOpracowni pod chmurką pn. "Ogród sensoryczno-dydaktyczny Księżnej Daisy".

W wydarzeniu uczestniczyła także Pani Magdalena Czarnecka, Zastępca Burmistrza Pszczyny. Nowa pracownia została dofinansowana ze środków WFOŚiGW w Katowicach w kwocie 70 tys. zł. Zamek w Pszczynie był jednym z ulubionych miejsc księżnej Daisy, szczególnie tereny wokół zamku. Jak sama Księżna zapisała we wspomnieniach: "Pszczyna, może być zachwycająca wiosną, taka spokojna i zielona". Ku pamięci Księżnej Daisy - najbardziej rozpoznawalnej mieszkanki pszczyńskiego zamku - powstała w gminie nowa zielona przestrzeń, która integruje naukę z przyrodą, promując jednocześnie zrównoważony rozwój i edukację ekologiczną. Nowa EKOpracownia, ulokowana w sąsiedztwie budynku szkoły, umożliwi uczniom eksplorowanie otaczającego świata. Dzięki temu uczniowie mogą odkrywać związki między nauką, sztuką a naturą.