Uprzejmie informujemy, że WFOŚiGW w Katowicach przedłużył okres obowiązywania umowy udostępnienia środków, podpisanej z NFOŚiGW, umożliwiającej dofinansowanie zadań związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego (JST) województwa śląskiego.
Wnioski o dofinansowanie przyjmowane i rozpatrywane będą w sposób ciągły do 31.07.2014 r. Termin realizacji zadań nie może przekraczać daty 31.10.2014 r.
O dofinansowanie mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, na terenie których została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest, posiadające Program usuwania azbestu.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia, podobnie jak w latach ubiegłych, może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych zadania, w tym do 50% w formie dotacji ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW i pozostałe do 50% (lecz nie mniej niż 35%) dofinansowania może pochodzić ze środków WFOŚiGW, w formie preferencyjnej pożyczki.
Wszystkie niezbędne informacje nt. programu oraz wzory dokumentów, które należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach - do pobrania (c. Usuwanie wyrobów zawierających azbest dofinansowane ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW [Wnioskodawca - jednostka samorządu terytorialnego]).