Usuwanie wyrobów zawierających azbest

Uprzejmie informujemy, że w dniu 22.12.2015 r. Rada Nadzorcza Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska podjęła uchwałę o przyjęciu nowych Szczególnych zasad dofinansowania jednostek samorządu terytorialnego przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „SYSTEM – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. 

 

Warunki finansowania zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego będą w 2016 roku korzystniejsze niż w latach ubiegłych, ponieważ WFOŚiGW przeznaczy na realizację zadań związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem azbestu dofinansowanie w formie dotacji, które podobnie jak w przypadku środków z NFOŚiGW będzie mogło wynosić do 50% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 400 zł/Mg odpadu zawierającego azbest (jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów zawierających azbest) i 300 zł/Mg odpadu zawierającego azbest (jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów zawierających azbest). Kwota dofinansowania przedsięwzięcia, podobnie jak w latach ubiegłych, może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych. Uzupełnienie dofinansowania może stanowić pożyczka ze środków WFOŚiGW.

O dofinansowanie wzorem lat ubiegłych będą mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego posiadające Program usuwania azbestu i na terenie których zastała przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest.

Ogłoszenie o naborze wniosków wraz w Regulaminem naboru już w styczniu na stronach internetowych Funduszu.